Одржан Округли сто „Изазови имплементацијe дуалног образовања у савременој школи“

Међународни округли сто „Изазови имплементације дуалног образовања у савременој школи“, намењен је компанијама које учествују у реализацији и имплементацији дуалног образовања, као и компанијама које желе да се укључе у дуално образовање. Округли сто је одржан у петак, 25. маја 2018. године уз присуство великог броја учесника, представника 32 компанијe више различитих бранши, представника владиних и невладихних институција компетентних у области привреде и школства.

У уводном делу др Габријела Грујић, помоћник министра за дуално и предузетничко образовање поздравила је учеснике,и изнела своја искуства о сарадњи са Техничком школом, након тога заменик градоначелник Ужица, Немања Нешић, обратио се учесницима. Истакнут је значај теме о којој ће се дискутовати. Модератори Округлог стола упознали су учеснике са начином рада, динамиком активности.

Радни део је настављен презентацијом наставника Жарка Богићевић, из Техничке школе – Примена виртуелне праксе Као резултат активности у оквиру пројекта „ Виртуелне праксе у области стручног образовања и обука“,приказана је симулације којом се може утицати на смањење ризика на „опасним“ радним местима.

Презентација директора Техничке школе Драгана Туцаковића – извештај о пројектним активностима, са акцентом на корацима инплементације иновативног модела дуалног образовања примењеног у Техничкој школи и његовим карактеристикама.

Представљање и излагање домаћих компанија са којима школа сарађује, размена искустава и истицање основних предности и слабости у реализацији практичне наставе. Излагачи су били: Наташа Панчић – Ваљаоница бакра Севојно, Живорад Јововић – Атлас д.о.о., Лазар – Импол Севал Ваљаоница алуминијума а.д. Севојно, Суанита Челебић – Кластер текстилства, панелисти иностраних компанија, излагачи панелиста из Немачке (Хановер), Рене Борнфелдер, Невена – искуства компанија из Словеније.

У току дискусије модератори су дали предлог да се одреде чланови Радне групе који ће након дискусије дефинисати закључке са Округлог стола, како би их присутни усвојили након дискусије.

Дискусија је била врло квалитетна и на високом нивоу, па се разменом информација дошло до следећих закључака:

  • Најважније је да ученик има функционална знања, да је оспособљен за рад одмах након завршетка школовања, без додатних обука. Акценат се ставља на учење у реалним условима, где су школске радионице замењене произвидним халама, Ученици у реалним условима уче од свих запослених, компетентних у компанији.
  • Важно је да иницијатива за прављење нових образовних профила потекне од компанија и да се упис дефинише на бази конкурса који би расписале компаније, а не школе. Представници компанија заједно са представницима школа и Завода за унапређење образовања и васпитања, треба да израде курикулум ( програм) за нови образовни профил;
  • Потребно је да сви правилници који прате закон буду флексибилни, да омогуће да сви модели дуалног образовања, који се у пракси покажу као добри , буду примењиви. Да сви привредни субјекти без обзира на број запослених могу учествовати у дуалном образовању. Закон и правилници не треба да буду препрека примени дуалног образовања у пракси;
  • Важно је укључити специјалисте медицине рада при лекарском прегледу ученика, како би се добио јасан и реалан увид у здравствено стање ученика који уписују образовни профил (да буде финансиран из буџета Републике Србије).