Пројекат ,,Архитектонски симболи нашег града кроз векове“ – омаж престоници културе
Наши ученици IIмг одељења Марија Стопић и Илија Милосављевић, заједно са својим наставницима практичне наставе Тијаном Василијевић и Драгославом Шуљагићем, завршили су пројекат ,,Архитектонски симболи нашег града кроз векове“ на коме раде од октобра месеца ове школске године.
Израдили су макету са реконструкцијама најлепших архитектонских здања нашег Ужица,
у одговарајућој размери.
Ученици су, у договору са својим наставницима, прво прикупљали потребне материјале како би макета добила свој коначан изглед. Уживали су бојeћи комаде стиропора, дрвета, картона, папира и слажући каменчиће, травке и маховину. Израдили су моделе објеката у простору претварајући их у Народну библиотеку, Народно позориште, Стари град, средњовековну тврђаву из XIV века, цркву Светог апостола Марка на Царини, Јокановића кућу, Касапчића мост, заштитни знак старога, предратног Ужица, хидроцентралу на реци Ђетињи, подигнуту свега пет година после изградње исте на реци Нијагари у Америци.
Спретне руке су од картона, папира и чачкалица стварале камена и дрвена здања, речни ток, дрвеће, плочнике… Лепљењем финализираних модела на чврсту подлогу настао је наш град који је „оживио” у свом старом и новом руху.
Ученици су се овом пројектном активношћу, кроз креативну игру, стваралачки изражавали, развијали машту, подстицали једни друге на сараднички и тимски рад. Посебну пажњу усмерили су на опажање, перцепцију простора и развијање смисла за естетска доживљавања, а израђујући ситне детаље, развијали су графомоторичке вештине и фину моторику руку и прстију.
Вођени својим стручним и надахнутим наставницима, који су осмислили и спровели све активности везане за овај пројекат, наши ученици су оваплотили дух града и учинили нас поносним Ужичанима.
Хвала Бојани Андрић, наставници практичне наставе, која је пројекат испратила кроз фотографије и креирала видео садржај. На овај начин Бојана је и указала на место које фотографија као уметнички медијум има у нашем схватању прошлости и односу према савременом тренутку.